Kriszta.dr - úton

Kriszta.dr - úton

Sri Lanka 1

Colombóból Sigiriyaba

2020. január 16. - Kriszta.dr

A Doha-Colombo mar nem szerencses. Pedig itt kellene aludnunk az egész utazásra eső 3.5 órát. Én középen, Zsolt es egy tavolkeleti között. Akinek átható curry szaga van. Intimszferaja meg nincs. Zsolt vizilabdás válla es a maláj(?) hozzám szorulása között határán vagyok egy hisztinek, de a borra bevett altató, és a repülős sátram* segít. *A nagy pillekönnyű  kendőm a szék tamlájához és elöl a térdemhez szorítom. Ebben a sátorban alszom a 3,5 órát. Előtte fogat mostam, bugyit cseréltem, és kikeféltem a hajam. Jókedvűen ébredek, bár a fiúk rajtam fekszenek, es a curry szag nem csokkent. Ekkor még nem tudom, hogy innentől nincs nap curry nélkül...

c6014001-1bb5-4ddf-b26b-dcba5a89ff20.jpeg

Colomboban megvesszük a reptéren 3000 Ft-ért azt a sim kártyát, amelyről aztán csak a net 60 százalékát tudjuk elhasználni, pedig folyamatosan üzemben van.

A blogok alapján Srí Lanka-n nem vállalható a bérelt autó önálló vezetése. Jobbkormányos a közlekedés, és a káosz indiai. Úgyhogy a neten sofőrös autót béreltem. A tripadvisoron ezek közül is lehet választani. Az Absolut Lanka 5/5 pontos. Hét napig utazgatunk keresztül-kasul Srí Lanka-n, az autó, a sofőr, a sofőr szállása, étkezése, az üzemanyag, minden benne van a költségben. Előre meg kellett nekik írnom a pontos útitervetünket (melyik városból melyik napon melyikbe utazunk), ez alapján kalkuláltak - 7 napra mindösszesen 405$-t.

Srí Lankai bankba nem lehet pénzt utalni, mert nincs IBAN kódjuk. A kommunikáció e-mailben zajlott. Kicsit izgultam hogy tényleg lefixáltam-e én ezt a szolgáltatást, de a sofőr ott várt a kezében a névtáblával bennünket a reptéren.

Az épületből kilépve beborít a 98 %-os páratartalom és a 32 °. Sokadszor vagyok biztos benne hogy én valahonnan innen származom eredetileg, mert azonnal otthon érzem magam ebben a jószagú gőzfürdőben.

A sofőr 25 éves, 45 kiló, cuki kisfiú mosolya van és Mahénnak hívják. Angolul kb 100 szóból gazdálkodik. Mikor mondjuk neki, hogy legelőször is ennénk valamit, megáll a Sasha nevű nyitott Foodcourt-nál. És curryt eszünk reggelire a 30 fokban.

Sigiriyaba megyünk: 145 km, 4 óra. Ez a 30-40 km/h-s átlagsebesség meg is marad az egész utazás során. Mahén félúton megállt az út szélèn egy nagyon nyomi nagyon szutykos bódénál.  Ahol a szintén szutykos tulajdonos asszony machetével feldolgozott egy zöld kókuszt, majd beledugott egy szivószálat. A szivószál látványa és tapintása alapján hetek óta van hasznalatban. Halált megvetően ittam.

56e31bac-be28-4de0-ae81-a585c6a87f6a.jpeg

Sigiriya: Aliya Resort. Aliya, azaz elefánt, ami a régió szimbólum állata. Az úszómedencéje 100 m, és úszkálás közben látod az Oroszlánsziklát. Hozzátartozó dzsungelben fa chalet-kban laknak a vendégek. Az ágyon angolpaplan, azaz egy paplan kettőnknek, ami mindig egy küzdelem, de itt kb. 10 m², úgyhogy négyen is paplan-rángatás nélkül férnének el alatta. Házikón belül is 90 %-os a páratartalom, semmi soha nem szárad meg teljesen, a tiszta törölközők is nedvesek, az ágynemű is. Mindezt váratlanul hamar megszokjuk.

61ffab6a-1153-49cd-ab7e-979e3e782689.jpeg

3fc99517-5798-4697-801c-3b30c02c6d45.jpeg

1c5666de-151a-43f6-a6a2-b31ee2ab202e.jpeg
Mahén is a szállodában lakik, a sofőröknek van egy elkülönített része a kert szélén. Azt javasolja reggel hétkor induljunk, ezt sikerült feltornázni 1/2 8-ra.

A reggeli vegtelen - zabkásától a 8 fele curryig.

 

86c331cd-adfb-48b3-8dda-46a3c1b8f25a.jpeg

0fc22045-c29d-44a8-a9bb-98d23e140c89.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://turisztka.blog.hu/api/trackback/id/tr8115413084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása