Kriszta.dr - úton

Sri Lanka 6.

Butikhotel, curry, Colombo

2020. január 25. - Kriszta.dr

Zsolt azt mondja, mindenképpen szerepelni akar a blogban, de titokzatosan, mint Colombo felesége.

Azt még nem is mondtam, hogy Sri Lanka a templom robbantások miatt veszélyesnek van nyilvánítva, ezért ajánlották a konzuli védelem kérését. Kértem is. Mondjuk Sri Lankán nincs magyar képviselet, a legközelebbi konzulátus Indiában van, onnan kapjuk a védelmet. Ami abból áll, hogy bejelentettem nekik a neten, hogy mettől meddig és hol tartózkodunk Sri Lankán, ők meg visszajeleztek, hogy akkor most védelem alatt vagyunk. Közbiztonság szempontból megnyugtató ország, az emberek kedvesek, nem volt olyan érzésûnk egy pillanatra sem, hogy bármi fenyegetne bennünket.

Nagyon hosszú nap után, Mahén Sonaliját is begyűjtve, este 9-re megérkeztünk: a D Pavilion Boutique Hotel, Colombo-ba. Ez egy butikhotel (a leleményesebbek kikövetkeztethették a nevéből). 6 lakosztaly egy medence körül. Csak mi és egy idősebb japán üzletember volt akkor vendég. És olyan eldugott, hogy sem Mahén, sem a taxisok nem találják, csak nagyon nehezen. Egy kanyargós sikátoron keresztul kell besunnyogni nagy épületek mögé, hogy ott legyél a kis paradicsomban.

Eddig minimum egy curryt ettunk naponta, de sokszor 2-t, es lett volna lehetoség 3-at is, mert a reggelihez is kiteszik. A butikhotelnek nincs vacsorája, átirányítanak egy kis gyorsbüfébe a közelben. Na ott pizzát ettem. Curryset. �

Curry magyarázat. A curry (nem “körri”, hanem “kari”) 3 dolog egyszerre. Egyreszt egy fűszernövény, amit én is termelek, klasszul ki is tudtam szárítani télire. Egy fűszerkeverék, amiben van ebből a növényből is, meg még sok masból, és számos típusa létezik. És egy étel, ami olyasmi, mint a mi pörköltünk, csak paprika helyett curry van benne. És ahogy van csirkepörkölt, marhapörkölt, borsópörkölt, úgy van csirke-curry, halfej-curry, edesburgonya-curry a végtelenségig. Sri Lankan nincs nem-csípős étel. 10-es skálán 3-10 csíp minden. Ha már 7 körül van a csípősség, akkor melléírják, hogy spicy.

Vacsora után miénk volt a medence. Este 11-kor úszóbajnokságot rendeztünk ketten. Fejeseket ugrottam!! Zsolt szerint hihetelen a mozgáskoordinacióm. Ami annyit jelent, hogy nem lehet belőlem kinézni, hogy szabályos fejeseket ugrom, és ha ő a medencéből instruál, akkor rögtön összehozom az új, előretolt lábas stílust is.

A reggelit este előre tételesen meg kell rendelni (Tojás milyen formában és hány tojásból, friss gyümölcslé miből mixelve, pirítós vagy friss kenyér, stb) és megmondani, hánykor akarjuk elfogyasztani. Másnap reggel aztán az idős japán úriemberrel ülünk a medence felett a reggeliző teraszon, és kihordják nekünk a megrendelést.

A tervemben úgy volt, hogy ezen a napon leautózunk a déli csücsökbe. Teknős-menhelyet meg rúdról horgászókat nézni. De a végtelen előző napi menet után arra jutottunk, hogy maradunk Colomboban. Nem bántuk meg!

Jó megfigyelők 2 dolgot vehetnek észre az utolsó fotón: hogy hatalmas krikett poszter alatt ülünk és hogy mindkét vállamon van egy nagy táska. Krikett: Ceylon (=Sri Lanka) nemzeti sportja a krikett. Olyan, mint nálunk a foci. Más sportokban nem jeleskednek, olyannyira, hogy az olimpiák történetében összesen két érmet sikerült szerezniük. Valaha. A táskák: az asszony a világ négere. Az egyik táskát folyamatosan viszem mindenhova, a saját körültekintően halmozott motyóimon túl ebben vannak a szent helyeken felöltendő kendők, a kéztörlő, a vészhelyzeti ebéd. Utóbbi azért, mert az utazásainkon némi feszültséget szokott szülni, hogy én 4 órankent éhes vagyok. Nagyon. Zsolt meg délben szinte mindig indokolatlannak látja, hogy megálljunk enni. Ezen az úton egy hős voltam az étkezeseimmel. Az ebédről teljesen letettem. Mindennap vittem magammal kekszet es aszalt meggyet, és amikor kitör rajtam a hipoglikémia, azt ettem. (De sokszor Zsolt is éhes volt, és akkor ettünk egy rotit vagy pl Colomboban egy pékségben currys(!!) csirkével töltött batyut.) Az aszalt meggyből Mahént is többször kináltam. El volt ájulva. Nem jellemző náluk a meggy. A fanyar gyümölcsôket pedig szeretik: egy fáról szedett nekünk valami piszke szerű termést, ami annyira volt savanyú, hogy még most is összeugrik a szám, ahogy leírom. A másik táska a kocsiban marad, abban vannak a váltócipők, a naptej, a telefontöltő, stb.

Folyt. köv. Colombo - pl a világ leglazább múzeuma és Kaema Sutra.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.